دبیرستان پهلوی که امروزه بیشتر با عنوان دبیرستان امام خمینی شناخته می شود یکی از مدارس قدیمی شهر بروجرد است. این بنا در دوره پهلوی اول و حکومت رضاشاه ساخته شده است. تاریخ بنای این دبیرستان ۱۳۱۵ خورشیدی است و در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۰۷۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

جلسه با مدیر کل آموزش و پرورش

چهارشنبه 14 تير 1396
20:47
غلامرضا شمسی
جلسه با مدیر کل آموزش و پرورش
شورای برنامه ریزی و سازماندهی نیروهای آموزش و پرورش شهرستان بروجرد با محوریت احیا و مرمت بنای تاریخی دبیرستان امام خمینی(ره) با حضور مدیرکل استان لرستان و معاونین ایشان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد و کارکنان اداره در دبیرستان مذکور عصر دوشنبه 12/4/96 برگزارشد .

شهاب روزبهانی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد در این جلسه عنوان نمود که: امیدواریم بتوانیم با همّت فرهنگ دوستان بروجرد و فارغ التحصیلان این دبیرستان در داخل و خارج کشور این بنای تاریخی را که جزء مدارس ماندگار کشوراست احیا، مرمت و بازسازی نماییم.


برای مطالعه ی ادامه ی گزارش لطفا به ادامه ی

مطلب مراجعه کنید ...
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان بروجرد معاون مدیرکل در خصوص مکان جلسه گفتند: هدف از برگزاری جلسه در مکان فعلی ایجاد نگاهی ویژه به این مکان آموزشی-تاریخی، فرهنگی و ماندگار شهر فرهیختگان است که نماد حرکت آموزشی و فرهنگی سنتی به نوین در این شهر به شمار می آید. این دبیرستان با آنکه درسال 1377 ثبت ملی شده است اما بیش از ده سال است که به دلیل تخریب بخش هایی از سقف شرقی این بنای تاریخی، فرایند آموزش دانش آموزان درآن صورت نمی گیرید و در این مدت به عنوان مرکز آموزش ضمن خدمت شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفته است .

روزبهانی در ادامه افزود: برای احیاء و مرمت این بنای تاریخی در دفتر معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش پرورش شهرستان بروجرد، دبیرخانه ای تشکیل شده است که به زودی اطلاعات لازم در مورد نحوة برگزاری گردهمایی فارغ التحصیلان و معلمین این دبیرستان را در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد. ما امیواریم که با همفکری خیرین و فارغ التحصیلان این دبیرستان در داخل و خارج کشور بتوان این بنای تاریخی را که جزء مدارس ماندگار کشوراست احیا، مرمت و بازسازی نمود و از این ظرفیت بسیار مهم در راستای تقویت بنیه فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری این شهرستان استفاده نمود.

وی افزود بالای 60درصد از بناهای آموزشی بروجرد جزء بافت فرسوده است که انتظار می رود فعالیت نوسازی در این شهر به صورت ویژه صورت گیرد و برنامه ریزی دقیقی برای رهایی از این مسئله صورت گیرد .

درادامه اشاره ای به استخر دانش آموزی شهرستان نمود و بیان داشت چندسالی است که کلنک استخر دانش آموزی شهرستان بروجرد زده شده است اما متاسفانه اعتبار کافی برای این مجموعه ورزشی تا به امروز تخصیص نیافته است و احداث این مجموعه تا کنون در حد فونداسیون کار صورت گرفته است امید است در این دوره نگاه ویژه ای به این مجموعه ورزشی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در این جلسه ؛ به پیشینة درخشان فقاهت و دانش در شهرستان بروجرد اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا این شهرستان جایگاه واقعی خود را آن چنان که باید و شاید پیدا کند. وی تاکید کرد: تا زمانی که ارتباط عاطفی و آموزشی میان معلم و دانش آموز صورت نگیرد و معلم خود را در امر تعلیم و تربیت دخیل نداند و به طرح ها و برنامه ها اعتماد و باور نداشته باشد هیج رخداد مبارکی در آموزش و پرورش شکل نخواهد گرفت . دریکوند به تنگناها و کمبودهای اعتباری آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود : ملاک و معیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی تراکم دانش آموزی است و با توجه به کاهش تراکم دانش آموزی در سالهای اخیر نوع نگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی روند کاهش اعتبارات است .

دریکوند در ادامه اثر تاریخی و آموزشی دبیرستان امام (ره) را شناسنامه و هویت فرهنگی شهرستان بروجرد عنوان کرد و افزود: باید برای احیا و مرمت این اثر تاریخی از تمام ظرفیت ها استفاده کرد . وی تصریح کرد : باید بانک اطلاعاتی از فارغ التحصیلان این آموزشگاه تهیه شود و با فراخوان فارغ التحصیلان موفق اعتبار مورد نیاز را فراهم کرد. دریکوند بهره گیری از ظرفیت خیرین را هم لازم و ضروری برشمرد و تاکید کرد : ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان رسالت خطیری است که بر عهده تک تک افراد است و باید با تعامل و همدلی مسیر اعتلای نسل آینده ساز را فراهم کرد .

در پایان جلسه، معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش بروجرد و مسئول دبیرخانة گردهمایی فارغ التحصیلان دبیرستان امام خمینی، دکتر غلامرضا شمس، ضمن تشکر از حمایت های فرماندار محترم شهرستان بروجرد و مدیر کل محترم آموزش و پرورش لرستان، به بیان گزارش کارهای صورت گرفته در دبیرخانه پرداختند و از تمامی فرهنگدوستان بروجرد دعوت نمودند تا برای ارائة طرح های خود در مورد مرمت دبیرستان امام خمینی با ایشان ارتباط برقرار نمایند.


[ بازدید : 78 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]