شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

گردهمایی دانش آموختگان دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) بروجرد

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

خبر خوب برای مردم بروجرد



خبر خوب برای مردم بروجرد


دکتر محمد رضا حافظی هزینه بازسازی دبیرستان امام ( ره) را متقبل شد

پیرو مذاکرات ۴ مرداد در تهران توسط مسوولین آموزش و پرورش بروجرد


دکتر حافظی: مرمت دبیرستان امام خمینی (ره) را به مردم شهر خوبم، بروجرد هدیه می دهم🌸

ادامه ی تصاویر در ادامه مطلب...

دیدار معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد و هیت همراه با دکتر محمدرضا حافظی


دیدار معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد و هیت همراه با دکتر محمدرضا حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در محل دفتر ایشان مورخ ۹۶/۰۵/۰۴معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش شهرستان بروجرد : خیرین مدرسه ساز با حضور در این عرصه مهم و تأثیرگذار با خدا دست بیعت دادند و به مبارزه با جهل پرداختند به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ، صبح روز04/05/96 معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد و هیت همراه با دکتر محمدرضا حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در محل دفتر ایشان دیدار نمودند.


برای خواندن ادامه ی گزارش و

مشاهده ی تصاویر به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید...

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ، صبح روز04/05/96 معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد و هیت همراه با دکتر محمدرضا حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در محل دفتر ایشان دیدار نمودند.
رییس اداره آموزش و پرورش بروجرد در این دیدار بیان نمودند : برخی اعمال و رفتار انسان آن را از موجودات آفریده شده متمایز کرده که یکی از این اعمال شرکت در کار خیر است، زیرا سرشت انسان از ذات اقدس الهی برگرفته شده و همین امر منجر به کارهای ماندگار برروی زمین شده است.
وی ادامه داد: وجه تمایز انسان با سایر موجودات در این است که خداوند صفات عالیه خود مانند کرامت، گذشت، ایثار و جهاد را به انسان ودیعه داده و از انسان به عنوان خلیفه خود بر روی زمین یاد کرده است.
روزبهانی عنوان داشت: خیرین مدرسه ساز با حضور در این عرصه مهم و تأثیرگذار با خدا دست بیعت دادند و به مبارزه با جهل پرداختند.
ریس آموزش و پرورش شهرستان بروجرد بیان داشت: سعی و کوشش در امر مدرسه سازی یکی از ماندگارترین اعمال خیری است که به واسطه آن فرزندان ایران زمین به بالاترین جایگاه های علمی دنیا دست پیدا خواهند کرد.
وی گفت:درحال حاضر بهترین جهاد حمایت از آموزش و پرورش و جهاد مدرسه سازی است .در ادامه افزود : اگر خیرین نیک اندیش در امر ساخت مدرسه وارد میدان نشوند، آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای در زمینه تأمین فضای آموزشی مواجه خواهد شد و شرایط ایده آل حاکم بر فضای مدارس نخواهد بود.
روزبهانی افزود: سه عامل معلم ، دانش آموز و فضا و تجهیزات آموزشی در توسعه علمی کشور نقش مهمی را ایفا می کنند ، شهرستان بروجرد از معلمان و دانش آموزان مستعدی برخوردار است که توانسته اند قله های رفیع علمی را فتح کنند ولی آن چه امروز با کمبود آن مواجه می باشیم ، فضا و امکانات آموزشی است که در صورت فراهم شدن آن ، زمینه رشد و ترقی بیش از پیش همشهریان عزیز فراهم می شود


✅ پوستر گردهمایی دانش‌آموختگان دبیرستان تاریخی امام(ره) بروجرد رونمایی شد

به گزارش سایت خبری پوریا - بروجرد، غلامرضا شمسی معاونت پژوهشی آموزش و پرورش بروجرد گفت: این گردهمایی 15 شهریور ماه با حضور دانش‌آموختگان این دبیرستان برگزار خواهد شد. وی افزود: هدف از برگزاری این مراسم، احیای نام و بنای دبیرستان تاریخی امام(پهلوی سابق) است. همانطور که میدانیم، قدیمی‌ترین دبیرستان بروجرد، همین دبیرستان است و برای بروجردی‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد.

شمسی اظهار داشت: بحث رونق گردشگری باتوجه به سکونت تعداد قابل توجهی از دانش‌آموختگان در شهارهای دیگر و حتی خارج از کشور، از اهداف دیگر برگزاری گردهمایی است.


برای خواندن ادامه ی گزارش

به ادامه ی مطلب مراجعه کنید...


غلامرضا شمسی ادامه داد: دبیرستان امام(ره) در سال 1315 به دستور علی‌اصغر حکمت، وزیر فرهنگ وقت ساخته شد و در رشته‌های فنی، مهندسی و تجربی اشخاص مهمی را تحویل جامعه داده است. پس حفظ و مرمت آن از نظر تاریخی، فرهنگی و گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

معاونت پژوهشی آموزش و پرورش گفت: درخصوص نشر اطلاعیه برگزاری این گردهمایی، رسانه‌ها نقش کلیدی را ایفا می‌کنند و در هرچه بهتر برگزار شدن آن نقش مستقیم دارند. وی تصریح کرد: تا کنون در حدود 20 تن از دانش‌آموختگان این دبیرستان که از شهرهای مختلف همچون تهران، کرمان، تبریز و... بوده‌اند، با ما ارتباط برقرار کرده و برای حضور در این گردهمایی اعلام آمادگی کرده‌اند. این انتظار می‌رود که با اطلاع‌رسانی وسیع رسانه‌ها، تعداد بیشتری باحضور خود در این گردهمایی ما را در حفظ دبیرستان تاریخی امام(ره) یاری رسانند.

دانش‌آموختگان می‌توانند جهت ارتباط با برگزارکنندگان این گردهمایی، به ایمیل gholamreza.shams@yahoo.com پیام ارسال کنند.


🔴 لینک مطلب



شورای آموزش و پرورش با محوریت احیاءو مرمت دبیرستان تاریخی


شورای آموزش و پرورش با محوریت احیاءو مرمت دبیرستان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مورخ

۹۶/۰۴/۱۱

باحضور اعضاء شورا


برای مشاهده ی ادامه ی عکسها

روی ادامه ی مطلب کلیک فرمایید..


جلسه رونمایی از پوستر دانش آموختگان دبیرستان امام خمینی (ره)

جلسه رونمایی از پوستر گردهمایی دانش آموختگان دبیرستان امام خمینی (ره) با حضور

خبرنگاران رسانه ای




ادامه ی عکس های در ادامه ی مطلب ...

دومین جلسه ی دبیرخانه ی گردهمایی


این حلسه در تاریخ 96/4/4 در اتاق ریاست آموزش و پروش بروجرد تشکیل شد و مقرر گردید برای ادامه ی کار


دبیرخانه جلساتی با فرماندار و مدیر کل برگزار گردد.

نخستین جلسه ی دبیر خانه ی گردهمایی دانش آموختگان دبیرستان ماندگار امام



در این جلسه که در تاریخ 96/3/23 در اتاق ریاست آموزش و پرورش بروجرد برگزار شد دکتر غلامرضا شمسی ،


معاونت پژوهش و برنامه ریزی به عنوان مسئول دبیر خانه ی همایش انتخاب شد.

جلسه با مدیر کل آموزش و پرورش

شورای برنامه ریزی و سازماندهی نیروهای آموزش و پرورش شهرستان بروجرد با محوریت احیا و مرمت بنای تاریخی دبیرستان امام خمینی(ره) با حضور مدیرکل استان لرستان و معاونین ایشان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد و کارکنان اداره در دبیرستان مذکور عصر دوشنبه 12/4/96 برگزارشد .

شهاب روزبهانی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد در این جلسه عنوان نمود که: امیدواریم بتوانیم با همّت فرهنگ دوستان بروجرد و فارغ التحصیلان این دبیرستان در داخل و خارج کشور این بنای تاریخی را که جزء مدارس ماندگار کشوراست احیا، مرمت و بازسازی نماییم.


برای مطالعه ی ادامه ی گزارش لطفا به ادامه ی

مطلب مراجعه کنید ...
به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان بروجرد معاون مدیرکل در خصوص مکان جلسه گفتند: هدف از برگزاری جلسه در مکان فعلی ایجاد نگاهی ویژه به این مکان آموزشی-تاریخی، فرهنگی و ماندگار شهر فرهیختگان است که نماد حرکت آموزشی و فرهنگی سنتی به نوین در این شهر به شمار می آید. این دبیرستان با آنکه درسال 1377 ثبت ملی شده است اما بیش از ده سال است که به دلیل تخریب بخش هایی از سقف شرقی این بنای تاریخی، فرایند آموزش دانش آموزان درآن صورت نمی گیرید و در این مدت به عنوان مرکز آموزش ضمن خدمت شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفته است .

روزبهانی در ادامه افزود: برای احیاء و مرمت این بنای تاریخی در دفتر معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش پرورش شهرستان بروجرد، دبیرخانه ای تشکیل شده است که به زودی اطلاعات لازم در مورد نحوة برگزاری گردهمایی فارغ التحصیلان و معلمین این دبیرستان را در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد. ما امیواریم که با همفکری خیرین و فارغ التحصیلان این دبیرستان در داخل و خارج کشور بتوان این بنای تاریخی را که جزء مدارس ماندگار کشوراست احیا، مرمت و بازسازی نمود و از این ظرفیت بسیار مهم در راستای تقویت بنیه فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری این شهرستان استفاده نمود.

وی افزود بالای 60درصد از بناهای آموزشی بروجرد جزء بافت فرسوده است که انتظار می رود فعالیت نوسازی در این شهر به صورت ویژه صورت گیرد و برنامه ریزی دقیقی برای رهایی از این مسئله صورت گیرد .

درادامه اشاره ای به استخر دانش آموزی شهرستان نمود و بیان داشت چندسالی است که کلنک استخر دانش آموزی شهرستان بروجرد زده شده است اما متاسفانه اعتبار کافی برای این مجموعه ورزشی تا به امروز تخصیص نیافته است و احداث این مجموعه تا کنون در حد فونداسیون کار صورت گرفته است امید است در این دوره نگاه ویژه ای به این مجموعه ورزشی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در این جلسه ؛ به پیشینة درخشان فقاهت و دانش در شهرستان بروجرد اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا این شهرستان جایگاه واقعی خود را آن چنان که باید و شاید پیدا کند. وی تاکید کرد: تا زمانی که ارتباط عاطفی و آموزشی میان معلم و دانش آموز صورت نگیرد و معلم خود را در امر تعلیم و تربیت دخیل نداند و به طرح ها و برنامه ها اعتماد و باور نداشته باشد هیج رخداد مبارکی در آموزش و پرورش شکل نخواهد گرفت . دریکوند به تنگناها و کمبودهای اعتباری آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود : ملاک و معیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی تراکم دانش آموزی است و با توجه به کاهش تراکم دانش آموزی در سالهای اخیر نوع نگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی روند کاهش اعتبارات است .

دریکوند در ادامه اثر تاریخی و آموزشی دبیرستان امام (ره) را شناسنامه و هویت فرهنگی شهرستان بروجرد عنوان کرد و افزود: باید برای احیا و مرمت این اثر تاریخی از تمام ظرفیت ها استفاده کرد . وی تصریح کرد : باید بانک اطلاعاتی از فارغ التحصیلان این آموزشگاه تهیه شود و با فراخوان فارغ التحصیلان موفق اعتبار مورد نیاز را فراهم کرد. دریکوند بهره گیری از ظرفیت خیرین را هم لازم و ضروری برشمرد و تاکید کرد : ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان رسالت خطیری است که بر عهده تک تک افراد است و باید با تعامل و همدلی مسیر اعتلای نسل آینده ساز را فراهم کرد .

در پایان جلسه، معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش بروجرد و مسئول دبیرخانة گردهمایی فارغ التحصیلان دبیرستان امام خمینی، دکتر غلامرضا شمس، ضمن تشکر از حمایت های فرماندار محترم شهرستان بروجرد و مدیر کل محترم آموزش و پرورش لرستان، به بیان گزارش کارهای صورت گرفته در دبیرخانه پرداختند و از تمامی فرهنگدوستان بروجرد دعوت نمودند تا برای ارائة طرح های خود در مورد مرمت دبیرستان امام خمینی با ایشان ارتباط برقرار نمایند.

جلسه با معاون استاندار و فرماندار بروجرد


به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شورای آموزش و پرورش شهرستان بروجرد با محوریت احیا و مرمت بنای تاریخی دبیرستان امام خمینی (ره) و با حضور معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد، مهندس کورانی فر، و سایر اعضای محترم مورخ 11/04/96 درمکان تاریخی دبیرستان امام خمینی (ره)برگزارشد.

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد گفت: احیا ، مرمت و حراست دبیرستان تاریخی امام خمینی(ره) بروجرد به عنوان یک اثر ملی و بنای تاریخی شهرستان ضروری است که برای تحقق این مهم باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود


برای مطالعه ی ادامه ی گزارش

به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید...


علی کورانی فر روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش که در محل دبیرستان تاریخی امام خمینی (ره) بروجرد برگزارشد افزود: با برگزاری همایش فارغ‌التحصیلان دبیرستان امام خمینی(ره) در ۱۵ شهریور امسال می توان گامی جدی در راستی جلب مشارکت های مردمی برای مرمت و احیا این دبیرستانبرداشته شود.

وی با بیان اینکه در این همایش فارغ‌التحصیلان داخلی و خارجی این دبیرستان و خیرین حضور خواهند داشت، اظهارکرد: باید از این فرصت در راستای افزایشمیزان مشارکت های مردمی برای مرمت این اثر ملی و بنای تاریخی استفاده شود.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد نیز در همین جلسه بیان نمودند: یکی از مهمترین شوراها در سطح شهرستان شورای آموزش و پرورش است و این امر بدلیل اهمیت و جایگاه ورسالت آموزش و پرورش در هر کشوری است چراکه ما بدنبال تربیت شهروندانی فرهیخته ، آگاه و توانمند برای این جامعه هستیم ولازمه این امر وجود شورایی فعال است زیرا تصمیمات اساسی و مهم در آموزش و پرورش توسط شورای آموزش و پرورش گرفته می شود . شورایآموزش و پرورش بدنبال خلق فرصت های جدیدی برای بسترسازی های مناسب در آموزش و پرورش است و به همین خاطر اهمیت ویژه ای دارد .هدف ازبرگزاری جلسه در مکان فعلی ایجاد تنوع در شکل برگزاری، دریک مکان تاریخی، فرهنگی و ماندگار شهربروجرد و نگاه مسولین شهر به ویژه اصحاب محترم رسانه به احیای این میراث کهن شهر بروجرد است که نماد حرکت آموزشی و فرهنگی سنتی به نوین در این شهر است. این دبیرستان با آنکه درسال 1377 ثبت ملی شده است اما حدود10 سال است که به دلیل تخریب بخش هایی ازاین بنای تاریخی کارتدریس درآن انجام نمی شود

روزبهانی در ادامه افزود: این دبیرستان باید به همت فارغ‌التحصیلان، مردم، میراث فرهنگی، اداره ارشاد اسلامی واصحاب رسانه احیا و بازسازی شود. دبیرستان امام خمینی(ره) نیازمند تصمیمات درست و صحیح است، درخیلی ازاستان‌ها با این اماکن تاریخی فرصت شغلی ایجاد می‌کنند چرا بروجرد از این نعمت بی‌بهرهباشد؟!

وی اظهارامیدواری کرد، با همفکری فارغ التحصیلان این دبیرستان در داخل و خارج کشور بتوان این بنای تاریخی را که جزء مدارس ماندگار کشوراست احیا، مرمت و بازسازی نمود و ازاین ظرفیت بسیار مهم درراستای توسعه صنعت گردشگری شهرستان استفاده نمود. ایشان در همین راستا خبر دادند که قرار است در نیمه اول شهریور ماه گردهمایی فرارغ التحصیلان و معلمان این دبیرستان برگزارشود

تصویر کتیبه نستلیق به خط حسن زرین در دبیرستان امام خمینی

کتیبه نستعلیق عالی اثر استاد حسن زرین خط و شعر استاد همایی که در سال ۱۳۱۵ در بروجرد(دبیرستان امام خمینی) نصب


شدهاست.

12